محل تبلیغات شما

بنام خدا

امروز جمعه 25 مرداد 98 مسیری را که 12 سال پیش پیموده بودیم را برای صعود انتخاب کردیم. ساعت 5 صبح از گرگان به سمت روستای ییلاقی چهار باغ حرکت کردیم. صبح قبل از طلوع آفتاب به این روستا که هم اکنون مقصد گردشگری بسیاری هموطنان دور و نزدیک شده رسیدیم. صبح هوا خیلی سرد بود به حدی که نیاز به پوشیدن کابشن بود. کم کم با فاصله گرفتن از روستا و بالا آمدن آفتاب هوا کم کم گرم شد.

از میان علفزارهای خیس ناشی از شبنم صبحگاهی و حاشیه رودخانه که نسبت به سال های قبل آب بیشتری داشت گذشتیم. در ادامه راه به جنگل اورس که از گونه های بی نظیر دنیا  است رسیدیم. مناظر زیبای جنگلی در یک روز صاف بسیار دیدنی و دلپذیر است. ادامه مسیر ما را به مراد چشمه هدایت کرد. چشمه آبی فراوان که داخل نور (noor) یا همان آبشخور گوسفندان می ریخت. ما که رسیدیم گوسفندان برای چرا رفته بودند. پس از کمی استراحت به سمت قله تل انبار حرکت کردیم. ساعت 10:45 به قله رسیدیم. امروز از آن روزهایی بود که دماوند به وضوح دیده می شد. خوشبخانه  از روی خط الراس عکس قشنگی هم توانستم از آن بگیرم.

پس از کمی توقف به سمت قله زبله از روی خط الراس راه افتادیم. هوا دیگر گرم شده بود، آفتاب سوزان بود و بشدت پوست را می سوزاند متاسفانه روسری که همیشه همراهم بود را فراموش کردم با توجه به پوست حساسم بشدت سوختم. دمای هوا ملایم بود و گاهی نسیم باد هم هوا را مطبوع تر می کرد.

طی مسیر خط الراس حدود 4 ساعت طول کشید به قله زبله رسیدیم. مثل همیشه زیبا

پس از کمی استراحت از مسیر کلبه خداد به سمت زیارت راه افتادیم. در کلبه کمی توقف داشتیم، چایی خوردیم و به راهمان ادامه دادیم. آخرای مسیر هوا تاریک شده بود. 8:20 رسیدیم روستای زیارت با این زمان حرکتمان 14 ساعت طول کشید. پس از مدت ها مسیری طولانی و پر از فراز و نشیب را پیموده بودیم. جای همه دوستان خالی

جا دارد از همراهانم آقایان اخوت و اسماعیلی و خانم ها مقصودلو و محمدی که سعادت همراهی آن ها را داشتم تشکر کنم. آرزومندم همواره خوش و خرم به برنامه های شان کماکان ادامه دهند.

جنگل زیبای اورس

نمای از روستای چهارباغ از سمت مراد چشمه

قله تل انبار

نمایی از روستای زیارت از روی قله تل انبار

نمایی دیگر از روستای چهار باغ از روی خط الراس

نمایی زیبا از روی خط الراس از قله دماوند که دماغه تل انبار در کنارش خودنمایی می کند