محل تبلیغات شما

بنام خدا

یک بار دیگر جمعه آمد، ولی این بار با چالشی دیگر، طبق پیش بینی های هواشناسی هوا صاف و گرم پیش بینی شده بود. بر همین اساس خیلی از گروه ها قله های مرتفع استان را جهت صعود برنامه ریزی کرده بودند. ما هم برنامه لنده را استارت زدیم. صبح ساعت 6 و نیم پای کار بودیم. از دو راهی آبشار به سمت سرخ چشمه و سپس سوته حرکت کردیم. از دو راهی مازوکش زمین جنگل پوشیده از برف بود. پس کمی حرکت برف کوب های قبلی منشعب شده بود، ولی در مدت کوتاهی به برف کوب اصلی رسیدیم. جنگل تمام شد، عمق برف هم بیشتر، نیم ساعت مانده به قله باد شدید شد و با افزایش ارتفاع به شدت آن هم افزوده می شد. روی قله شدت بقدری زیاد بود که ایستادن را دچار مشکل می کرد. با این حال ساعت 11 و ربع روی قله بودیم.

پس از کمی توقف به سمت مازوکش حرکت کردیم. چالش اصلی در واقع از اینجا شروع شد. عمق برف در درخی از نقاط مسیر به یک متر هم می رسید. از قبل برف کوبی نشده بود اگر هم شده بود باد آنرا پر و محو کرده بود. حدود دو ساعت طول کشید تا به مازوکش رسیدیم. کسی نبود ما هم توقفی نکردیم. یکراست به سمت سوته حرکت کردیم. سر دو راهی کمی توقف کردیم. در همین حین یک گروه چندین نفره از آزادشهر در حال برگشت از مسیر رفت ما بودند.

مسیر نسبتاً سنگینی بود ولی با ارزش، هوا یاری کرد و ما هم توانستیم از شرایط خوب بهره مند شویم. جای همه دوستان خالی، حدود ساعت 4 رسیدیم کنار رودخانه و برنامه با خاطره ایی خوش ختم به خیر شد.